Často kladené otázky FAQ
 

FAQ

Otázka č.1 Je potrebné mať funkčný antivírus?
Mať nainštalovaný a mať funkčný antivírus nie je len potrebné ale aj nutné, pre ochranu svojich dát v PC či notebooku. Chránite tým svoje dáta ktoré sú neraz cennejšie ako je hodnota samotného hardware čiže Vášho PC , notebooku či tabletu. A zároveň znižujete riziko zahlcovanie siete zbytočnou komunikáciou ktorú spôsobujú zavírene PC, notebooky či tablety. Odporúčame inštalovať plnohodnotné antivírové programy a s pomedzi nich overený dlhodobým používaním ESET. Ak sa neviete rozhodnúť alebo potrebujete poradiť volajte 0905-238165.
Otázka č.2 Ako si správne nastaviť emailového klienta?
Nastavenie je jednoduché.
 
Server prichádzajúcej pošty POP3 nastavte na pop3.sanynet.sk

Server odchádzajúcej pošty SMTP nastavte na smtp.sanynet.sk

meno (login) a heslo (password) k Vašej schránke nájdete na zmluve, pokiaľ ho potrebujete zmeniť kontaktuje svojho správcu lokality.

komunikačný port pre server prichádzajúcej pošty je 110

komunikačný port pre server odchádzajúcej pošty je 25

Pri nastavení servera odchádajúcej pošty  je potrebné nastaviť  overovanie hesla emailového účtu a použitie prihlasovania sa rovnakým menom a heslom ako na server prichádzajúcej pošty

 

Otázka č.3 Mám bezdrôtové pripojenie WIFI a nezobrazujú sa mi web stránky?
Tu može byť príčin súčasne aj niekoľko. Základná vec ktorú je potrebné spraviť skôr než budete k nám volať je to, že skontrolujete či napájač Vášho klientského prijímača a ak máte aj routra je pripojený do funkčnej zásuvky 220V, či svietia aspoň nejaké kontrolky na týchto zariadeniach a či sú komunikačné káble riadne zasunuté alebo nie sú odpojené (kábel od prijímača má byť v napájači zasunutý do zásuvky s označním POE, zo zásuvky s označením LAN máte kábel na prepojenie routra do WAN portu alebo priamo Vášho PC či notebooku -sieťová karta). Ak je toto všetko skontrolované a linka je stále z Vášho pohľadu nefunkčná nasledujúcou príčinou môže byť zavírenie Vášho PC či notebooku, nefunkčnosť prijímača alebo routra alebo samotnej sieťovej karty či wifi rozhrania na notebooku či tablete. V takomto prípade volajte správcu svojej lokality, ktorý Vám ochotne pomôže problém vyriešiť.
Otázka č.4 Kúpil som si router – ako ho správne nastaviť a zapojiť?
Odporúčame zavolať k nám a objednať si odborné nastavenie našim technikom. Technik Vám ho spravne zapojí a nastaví tak aby ste mohli po jeho odchode plne využívať služby vášho routra. Takáto služba je spoplatnená 12.- EUR s DPH.Prípojka čiže kábele vstupujúci do bytu (alebo kábel od prijímača) je potrebné zapojiť do portu WAN (tento býva farebne aj fyzicky oddelený od ostatnych LAN portov). PC a notebooky pripájúce sa na kábel pripájame do LAN portov väčšinou označených číslami 1 až 4 (tieto sú farebne aj fyzicky oddelené do WAN portu čiže vstupu).